Lepší je mlčet než planě kecat, nebo potom cítit zklamání z předešlého rozhovoru.

25.3.24

Konečně v sedle

Týden utekl a já se dočkala další návštěvy u koní. A nejen u nich, ale dokonce jsem si zajezdila.
Došla jsem na statek a chvíli čekala na trenérku. Následně jsem zjistila, že její dcera A. vyhrála závody. Je moc šikovná. Nachystala jsem si věci pro Orpheu. A. mi odnesla sedlo. Já jsem si vzala jen své věci a uzdu. I pucajk mi byl donesen. Jak je laskavá a hodná. Pomohla mi i s pucováním. Brzy byla Orphea krásná a čistá. Tak jsem ji osedlala a nauzdila. Sedlo mi dotáhla trenérka. Neměla jsem na to sílu. Možná i proto, že se pravou nohou pořádně nezapřu. A s pomocí schůdků do sedla. Hurá, konečně!!!!
Šla jsem na velkou jízdárnu. Překvapivě jsem Orpheu dokázala rozjet napoprvé. Pěkně pomalu jsme začaly společně krokovat. Krokovala jsem kolem celé jízdárny, dala si diagonálu a měnila směr. Pak mi trenérka nachystala kavaletu. Tak jsem několikrát překračovala. Nějaký ten kruh tam byl taky. Během toho všeho mi byly nachystány A. další kavalety. Všechny jsem několikrát překračovala. Velmi často s chybou, že se Orphea dotkla. Chyba ale náleží mě. Málo jsem pobízela. Jednou mi dokonce i uhnula bokem a nechtěla řadu překračovat. Na druhý pokus se mi to podařilo.
Následně jsem zkusila na kruhu na lonži naklusat. To se mi moc nedařilo. Prvně to bylo na levou ruku, tudíž váha na pravou nohu. Začala jsem padat do kruhu, protože jsem nebyla schopná tu svou váhu přenést. Koleno.
Tak to zkusíme na druhou ruku. Váha v levé noze. Chvíli to šlo, ale pravé koleno se ozvalo bolestí z vnitřní strany. Takže klus nebude. 
Tak mě v sedle vystřídala trenérka. Chvíli jsem blbla s A. a pak jsem sledovala, jak Orphea krásně a ladně překonává překážku. Byla radost se na ně dívat.
Na vykrokování jsem se do sedla vrátila já. Zkoušela jsem si ji vodit, kam jsem chtěla já. Ke konci jsem zkoušela jezdit ve vystátém kroku. Trenérka mě opravovala a radila. Úplně nakonec jsem si mezi kavaletami vyzkoušela zastavit. První pokus se podařil. Následoval malý kruh na levou ruku a znovu mezi kavaletami zastavit. Takhle jsem to zkusila asi šestkrát. Z poloviny se mi to podařilo krásně.
A pak dolů. Byl konec. Orphea dostala odměnu, odstrojila jsem ji, zkontrolovala a vrátila do ohrady. A že měla žízeň. Skoro jsem v té vaně s vodou skončila po hlavě taky. A pak uklidit. Sedlo a uzdu mi odnesla trenérka, zbytek byl na mě.
Celou dobu jsem si užívala. A už se těším na další.
Vaše na koni projetá Vanimaré

Žádné komentáře:

Okomentovat

Oblíbené