Lepší je mlčet než planě kecat, nebo potom cítit zklamání z předešlého rozhovoru.

31.3.24

25.3. - 31.3.2024

Neděle velikonoční je tady. A co se dělo během Svatého týdne?
V pondělí dopoledne jsem přežila v práci. Po obědě jsem spěchala domů a namířila na autobus. Jela jsem ke koním. Po víc jak dvou měsících jsem sedla do sedla. Jezdilo se mi pěkně, dokud nedošlo na klus. Sotva jsem zvládla jeden kruh na obě ruce. Cestou domů jsme se s přítelem stavili v obchodě pro bezlaktózové mléko. Pak jsem se začetla do Dvou věží. Asi proto, že byl Tolkien reading day. Výročí zničení prstenu ve Středozemi. Odpadla jsem ale docela rychle.
V úterý jsem dopoledne opět pracovala. Přežila jsem celé čtyři hodiny. Volnou hodinu jsem z většiny pročetla. Konečně. Po výuce rychlý útěk domů na oběd a odjezd na rehabilitaci. Dneska to bylo opravdu těsné. Dostala jsem laser terapii a magnetoterapii. Doma jsem si pak dala kafe a jela na zámek na malou domluvu. Domluva však neproběhla. Zato jsem se projela aspoň kousek na kole. Nechtělo se mi jít o berlích až tam a zpátky. Fučel pěkný vítr. V jednu chvíli mi to skoro podrazilo přední kolo. Ujela jsem jen dva a půl kilometru. Trochu slabota, ale aspoň něco.
Doma jsem si pak zacvičila a dala si večeři a koukala se na film.
Ve středu mě čekal poslední pracovní den tohoto týdne. Přežila jsem pět hodin. Z toho dvě hudebky a seděla jsem za klavírem. Docela mi to i šlo.
Odpoledne jsem si četla. Konečně jsem dočetla Dvě věže. Dříve než jsem šla na mši svatou. Během odpoledne jsem si dala i kafe, zmrzlinu a podrbala kocoura. Na mši jsem zpívala sama. Doma jsem si zacvičila a u večeře jsem se dívala na Četnické humoresky. Potom jsem se opět začetla. Tentokrát už do Návratu krále. Do noci jsem nějak nemohla psát, tak jsem koukala do mobilu. Hrůza. Měla jsem radši otevřít knížku.
Ve čtvrtek jsem spala déle než obvykle. Měla jsem totiž volno. Bohužel jsem nejela jako tradičně na Zelený čtvrtek do Brna na Missu chrismatis. Nestihla bych pak rehabilitaci. Tak jsem se dívala na přenos z Olomouce. Není to ono, něco tomu chybí.
Hned po obědě mě čekala rehabilitace a nákup. Potom jsem vyrazila na hodinku a půl na kolo. Můžu si připočítat dalších dvacet kilometrů. Takže celkem 129 km.
A večer mše svatá na Památku Večeře Páně. Dočkala jsem se Římského kánonu se všemi náležitostmi. Krása.
Doma jsem si zacvičila, následně chladila a dala si večeři. A následně jsem autobusem jela k příteli. Tam jsem hlavně četla.
V pátek jsem hladověla. Ráno malá snídaně a pak odjezd domů. Celé dopoledne jsem četla Návrat krále. Bohužel bez hudby, protože jsem nechtěla zapínat počítač. Odpoledne až do Velkopátečních obřadů jsem četla. Na obřadech jsem zpívala, protože jsem musela. Co jsem nemusela byly dvakrát schody dolů. Potom jsem ještě vyrazila na kole na soustředění šermu. Po hodině jsem odcházela, protože stejně nemůžu pořád nic dělat. Jen sedět a koukat a to mě moc nebaví. Tak jsem jela příteli naproti a vyzvedla si ho u jednoho kamaráda. Společně jsme na kolech jeli k našim na večeři a pak autem na byt. Dala jsem si sprchu a odpočívala jsem dál.
V sobotu jsem ráno jela domů. Pro kolo. A na kole do Bohutic. Celkem 37 km tam. Následně jsem byla tak moc unavená, že jsem v Bohuticích nasedla na vlak a většinu zpáteční cesty jsem se nechala vézt. Pak jsem z Ivančic jela opět na kole. Celkově to bylo 42 km. Myslím, že skoro 43. Paráda, ale myslela jsem, že vypustím duši. Musela jsem častěji zastavovat a odpočívat. Poslední kopec do Bohutic jsem šla pěšky. Ve vlaku jsem si pěkně natáhla nožky na protější sedačku. Samozřejmě jsem se vyzula. A frčela bez přestupu do Ivančic. Sednou pak na kolo bylo za trest.
Doma jsem si dala pozdní oběd, kafe, dortík, pár mandlí, zacvičila si a zchladila a šla na Velikonoční vigilii.
Jelikož schody dolů nemám moc ráda, tak jsem letos neviděla žehnání ohně. Světlo Kristovo nahoru ale došlo. Slyšela jsem Exsultet, tři starozákonní čtení, epištolu a evangelium, obnovila si křestní sliby, přijala svátost Eucharistii a belhala se po tmě domů. Musela jsem se naložit do vany, protože mi byla pěkná zima, i když venku bylo teplo. Pak jsem si dala večeři a začetla se do Návratu krále. Bez poslechu. Zatím se mi to s poslechem nepodařilo.
V neděli dopoledne se mi nechtělo vstávat. Ale vůbec. Bolela mě hlava a vlastně celé tělo. Ale na mši svatou jsem šla. Zpívala jsem, hrála jsem na violu.
Zbytek dopoledne jsem trochu pospávala. Odpoledne jsem si četla a dočetla jsem Návrat krále. Dodatky letos asi vynechám. Rozečetla jsem jen příběh Aragorna a Arwen.
V pozdějším odpoledni jsem šla  za kamarády a večer jsem jela  přítelem na byt.
A to bude pro tento týden asi všechno. Krásný Velikonoční oktáv přeji, užívejte sluníčka a všeho, co tento týden přinese.