Lepší je mlčet než planě kecat, nebo potom cítit zklamání z předešlého rozhovoru.

9.4.23

3.4. - 9.4.2023

Neděle velikonoční je tady. Skončil půst a začaly Velikonoce. A co se dělo ve Svatý týden?
V pondělí dopoledne práce, jako vždy. Odpoledne ke koním. Užila jsem si v sedle a trochu se potrápila s pucováním. S pomocí kolegyně a trenérky jsem to zvládla. U večeře jsem se dívala na Stargate.
Do noci jsem si četla Pána prstenů.
V úterý opět práce. Hned ráno jsem si musela uspořádat třídu. Naštěstí jsem měla pomocníka. Po práci chvíli odpočinek a pak služba u zápisu do první třídy. V práci jsem byla až do pěti. Celkem jsem měla asi osm nebo devět dětí. Pak jsem spěchala domů na večeři. Nevzala jsem si svačinu, tak jsem měla hlad.
U večeře jsem se dívala na Stargate.
Ve středu jsem se těšila, že svou třídu celou uvidím jen dvě hodiny. Nakonec to byly hodiny tři, ale všechny jsme si je užili. Nakombinovali jsme si matiku s češtinou. Pak jsem měla hodinu volno, tak jsem si došla pro dva balíčky. Oba z Imaga. Dorazil mi hrnek s mapou Středozemě, KPZka, kniha o Zálesáctví, LOTR zápisník, dva nátepníky a hromada sypaného čaje. Zapomněla jsem na přívěšek Arwen Undómiel. Poslední hodinu jsem měla hudebku u čtvrťáků. Zase se dokázali pohádat.
Ve volné hodině jsem zvládla i  přepsat Koňský deník.
Po obědě jsem si chvíli četla a pak jsem měla přípravu na křest. Po kafi jsem vyrazila nakupovat a pak na hřbitov a na mši svatou. Zpívala jsem a překvapivě jsem i chtěla. A vymrzla jsem. Byla tam parádní zima.
U večeře jsem koukala na Stargate a pak jsem si četla.
Ve čtvrtek ráno jsem vyrazila na výlet. Do Brna na Missu chrismatis. Cestou tam jsem si v autobuse povídala s kolegyní v důchodě. Aspoň mi nebylo špatně. Cestou zpátky pro změnu s kolegou teologem. Vystoupil hned na další zastávce a pokračoval autem. Já jsem poslouchala audioknihu. Doma jsem si dala oběd a šla si vyzvednout balík. Pro koníky. Koupila jsem Ernestovi novou ohlávku, když jsem tu původní zase zlikvidovala. Snad vydrží déle než ta první. Je dost bytelná. A s beránkem.
Večer jsem byla na mši svaté. Zpívala jsem, ale jen žalm a ordinarium. Po přijímání jsem už zůstala dole. Byla jsem velmi potěšena první eucharistickou modlitbou se všemi náležitostmi. Děkuji.
U večeře jsem koukla na Stargate a pak jsem četla u poslechu soundtracku z Pána prstenů Dvou věží. A aby toho nebylo málo, na Imagu jsem objevila soundtrack z Hobita 2 a 3. Proč jsem si je neobjednala už dřív? Tak jsem zase prohrábla jejich nabídku a vznikla z toho docela dost velká objednávka. Tento měsíc už třetí. Hrůza. Ale těším se na další tři knihy s Tolkienovskou tematikou. Mají ale jednu nevýhodu. Jsou psány anglicky. Ale už jsem jich pár v angličtině přelouskala, tak snad to zvládnu i teď. Do noci jsem četla Pána prstenů Dvě věže.
V pátek dopoledne úklid kostela a dělání kytek. Naštěstí jsem byla v jedenáct doma. Udělala jsem pět stejných kytek podle předlohy, zametla loď a pak už se jen dívala. Odpoledne byly obřady. Zpívala jsem je jednu skladbu. Večer jsem šla ještě na křížovou cestu. Tu jsem odzpívala celou.
V sobotu jsem dlouho spala. Většinu dne jsem si četla. Pána prstenů Dvě věže. Navečer jsem šla na Vigilii. S velkým V, protože je to nejhlavnější část liturgického roku. Nic slavnějšího a nejkrásnějšího nemůže být. 
Jako jedna z mála jsem byla u žehnání ohně v síni kostela a světlo jsem nesla na kůr. Žalmy se zpívaly v pohodě. Upřímně jsem se děsila litanií. Letos jsem to s nimi vychytala. Ukazovala jsem si palcem, co jsem měla po slovech oroduj za nás zpívat. Nic jsem nepřeskočila jako loni. Liturgii jsem překvapivě prožívala. Jen je škoda, že se četla jen tři starozákonní čtení. Přitom ta ostatní jsou stejně krásná a poučná. Jsem zvědavá, jestli se ještě někdy dočkám všech sedmi s epištolou a evangeliem.
Doma jsem si dala sprchu a večeři. U večeře jsem se dívala na Stargate.
V neděli ráno mše svatá. Zpíval sbor a já s ním. Překvapivě mě to i těšilo. Liturgie byla krásná. A nakonec Vesel se nebes Královno. 
Musela jsem i navštívit obchod. Do oběda jsem četla a četla jsem i chvíli po obědě. Dočetla jsem Pána prstenů Dvě věže. Pak jsem vyrazila na procházku. A jelikož nebyla adorace, tak byla dlouhá. Opět jsem se vydala cestou, kterou jsem snad nikdy nešla. Objevila jsem další krásná zákoutí a stihla jsem i zmoknout. V tom nejhorším jsem se schovala pod stříškou posezení na kraji lesa.
Ušla jsem krásných dvanáct tisíc kroků. Nohy trochu bolí, ale to nic není. Za deště jsem napsala asi tři věty do Honby za nepřítelem.
Doma jsem si dala kafe a piškoty. Následně jsem si pustila CD se soundtrackem z Návratu krále a chystala si přípravu na křest a jednu hodinu náboženství. Následně jsem se začetla do Pána prstenů Návrat krále. Poslouchala jsem u toho hudbu. U večeře jsem se dívala na Stargate.
Tak to bude ze Svatého týdne asi všechno. Ještě zítra je volno a pak se jde opět do práce. Užívejte sluníčka a radost ze vzkříšeného Krista ať vás provází i nadále. Krásný Velikonoční oktáv.
Vaše Vanimaré

Žádné komentáře:

Okomentovat

Oblíbené