Lepší je mlčet než planě kecat, nebo potom cítit zklamání z předešlého rozhovoru.

26.5.19

20.5. - 26.5.2019

Opět je tu neděle. Už se blíží konec školního roku a taky je to poslední květnová neděle. A co se dělo minulý týden?
Nic moc.
V pondělí práce. Odpoledne odpočinek a učení. Trochu jsem přepracovala ještě práci do katechetiky. A váhala jsem s odesláním vyučujícímu.
V úterý opět práce, místo hudebky tělocvik, a odpoledne posezení a kafíčko s kolegyňkou. Pěkně jsme si popovídaly. Do večera jsem se učila morálku a katechetiku. Stále jsem se nedočkala odpovědi od zkoušejícího, zda mu ta práce stačí. Zřejmě stačila, jak jsem se dozvěděla v sobotu, ale o tom později.
Ve středu opět práce. Místo jedné vývtarky ale hudebka, aby si děti zazpívaly. Odpoledne odpočinek doma, hraní na flétny a violu. Večer mše svatá. Šermovat jsem nešla, jen nevím proč. Ale myslím, že pršelo.
Na mši jsem jen zpívala. A užívala jsem si to. Překvapivě.
Ve čtvrtek opět práce. Přežila jsem bez asistentky. Odpoledne kávička a zákusek. Do večera jsem se učila. Jen už nevím co. Vzdala jsem, že by mi zkoušející ještě odpověděl, a proto jsem si řekla, že to risknu.
V pátek byl velký den. Ráno normálně práce. Docela dobrá, protože jsme šli do muzea na kuchyň našich babiček. Po půl hodině jsme vyšli a šli na chvíli do parku se vyřádit. Pak mi odběhl poslední žáček šedesátku a šli jsme na poslední hodinu do školy. Děti měly jen práci s textem. Text jsme četli už podruhé, takže to měly lehké.
Odpoledne jsem si dala kávičku s mamkou a k tommu moc dobrý zákusek. Pak jsem směřovala na mši svatou. Při oblékání jsem si roztrhla punčochy a musela jsem si koupit nové. A spěchala jsem. Naštěstí jsem mši svatou stihla. Po mši svaté jsem ještě navštívila drogerii a pak jsem utíkala na poslední zkoušku před koncertem. Byla to velká akce. Na koncertě jsme hráli jen s orchestrem a hosté. Většinu jsme hráli jen my. A já osobně jsem nehrála jen ve třech skladbách. Jinak pořád. Ach moje záda. Ale užila jsem si to. Poslední koncert sezóny. Dále až další školní rok.
Nakonec jsme měli potlesk ve stoje, což se tak často nestává. Respektive to bylo poprvé. A bylo to krásné.Nedokážu popsat své pocity. Vždycky jsem to byla já, kdo tleskal ve stoje. Teď tleskali lidi ve stoje mě a mým kolegům. Bez nich by k tomu nedošlo. A myslím, že oni si to užívali také.
Po koncertě jsem šla volit a chystat se na zkoušku z katechetiky.
Do Olomouce jsem odjela v šest od nás. V Rosicích mě kolega vyzvedával autem a frčeli jsme do Olomouce. On na zkoušku z morálky, já na katechtiku. Předtím jsem si zašla na mši svatou.
Byli tam v jednu chvíi dva takové muži, vypadali divně už od pohledu. Prostě se tam nehodili. Po kázání se zvedli, jeden z nich něco vykřikoval a zvedal pravou nataženou ruku. Nechápala jsem. A možná ani chápat nechci. Jen jsem doufala, že si mě nevšimnou.
Po mši jsem zamířila k místnosti, kde se mělo zkoušet. Byli jsme tam dva. Po chvíli přišel třetí a taky zkoušející. Začali jsme přesně a první jsem šla já. Nevím proč jsem se obětovala. Ale nakonec jsem byla spokojená. Odešla jsem s B. Pak jsem čekala na druhého kolegu, se kterým jsem měla jet domů. Měli jsme rezervovaná sedadla v buse. Pak mě vezl až před dům. Cestou jsme ale pěkně zmokli. Myslela jsem, že v jednu chvíli radši i zastavíme. Nebylo nic vidět. Jen bílá mokrá tma. A nic před námi. Naštěstí jsme to bez úhony projeli.
Doma jsem umyla dvě okna. Naštěstí na to máme ten přístroj Kärcher. Jen se okno namočí a vydrhne a pak se voda se špínou vysaje vysavačem. Parádní umývání oken.
Do večera jsem odpočívala.
V neděli jsem byla na mši svaté. Liturgie probíhala tak, jak je u nás zvykem.
Dopoledne jsem se věnovala četbě. Odpoledne chvíli lenošení. Chvílli jsem psala článek. A taky jsem vylezla na zahradu. Přesněji řečeno na terasu. Mamka zpracovávala letničky. Já jsem mlela kafe a následně jsem je uvařila. A taky jsem se koukla na pohádku Krásná Locika a Sněhurka.
Po kafi jsem se věnovala práci. Musela jsem si naskenovat kus učebnice, abych dětem mohla promítat.
Večer jsem šla na poslední nedělní májovou pobožnost. Konečně jsem si zazpívala Volání k Matce Boží.
A to bude pro dnešek asi všechno. Takže krásný další týden roku 2019. Ještě to ve škole vydržte, za pět týdnů jsou prázdniny.
Vaše Vanimaré

Žádné komentáře:

Okomentovat

Oblíbené