Lepší je mlčet než planě kecat, nebo potom cítit zklamání z předešlého rozhovoru.

5.11.17

30.10. - 5.11.2017

Opět je tu neděle, po celém dlouhém týdnu. A co se dělo? Spoustu krásných věcí a událostí...
V pondělí práce. Přežila jsem první hodinu tělocvik i všechny ostatní hodiny. Odpoledne jsem doma odpočívala a psala. Hurá. V úterý opět práce a první hodina v tělocviku. Bohužel to ak bude celý školní rok. Odpoledne jsem se šla posilnit s kolegyní na kafíčko. Pěkně jsme si popovídaly a dostala ode mě jednu věc na přečtení. Snad se bude líbit.
Ve středu mě čekalo pět hodin. No, nějak jsem je přežila a myslím, že jsem si to aspoň chvli i užívala.
Večer jsem se těšila na liturgii. Byla slavnost Všech svatých. Ordinárium, žalm i následné litanie jsem si zazpívala úplně sama. To byl po dlouhé době krásný pocit ze zpěvu, že svým zpěvem a hlasem můžu zpívat Bohu. Nezapomenutelné. Ještě teď mám stejné pocity blaha...
LITURGICKÁ POZNÁMKA: Co mi trochu vadilo, že mohl být Římský kánon... Ale to je detail. Ale mohl být... Když už je těch Všech svatých...
Ve čtvrtek opět práce a pak kávička s kolegyňkami. Bylo to naprosto super. Večer jsem šla na mši za zemřelé. I tu jsem si náramě užila. Žalm jsem zpívala taky sama. Začínám zase pociťovat naplnění, smysl mého zpěvu. Což se mi dlouho nestalo. Po každé mši jsem šla na hřbitov.
V pátek jsem byla zase v práci. S dětmi jsme šli ke klavíru a já si po dlouhé době aspoň trochu zahrála. Chybělo mi to. Bohužel už mi zase začíná učení, takže už nebudu chodit hrávat.
V pátek odpoledne jsem si dala kávičku a zákuseček s mamkou. Pak jsem šla na mši svatou a po mši do orchestru.
Orchestr se trochu protáhl. Domů jsem skoro klusala. Chtěla jsem stihnout katechismus. Doma jsem do sebe dostala jednu kaiserku se sýrem a utíkala jsem na katechismus.
Byl dost zajímavý, protože byl zaměřen na dějiny. Mluvili jsme hlavně o Lutherovi a jeho reformaci, která byla spíš revolucí. Většinu jsem si pamatovala s církevních dějin na fakultě.
Pak jsem si myslela, že půjdu brzy spát a ono nic.
V sobotu jsem vstávala ve čtvrt na pět. Najíst, oblíct a hurá do zimy na autobus. Bylo u nás mínus nula celá pět...
Mrzla jsem pěkně. Naštěstí autobus byl vyhřátý.
Cesta do Olomouce proběhla v klidu a pohodě. Ve studentovi jsem si dala čajíček a pak se mi chtělo na záchod. Jako vždy.
Než jsem došla na fakultu, tak jsem si zšla na mši svatou k Mořicovi.
A pak už následoval můj nejoblbenější předmět na fakultě. Základy liturgiky.
Zabývali jsme se liturgikou speciální, kam se řadí především svátosti. Probrali jsme dva a půl. Všechno skoro do detailů. Ukázala se mi spojitost křtu s biřmováním a eucharistíí. Byl to pro moje liturgické srdce doslova ráj to poslouchat. Něco jsem věděla, něco jsem nevěděla. Něco jsem jen tušila. Byly to moc krásné čtyři hodiny...
Pak došlo i na mou bakalářku. Moc novinek jsem svému vedoucímu neřekla. Ale večer jsem mu poslala nástin osnovy. Jen mi přijde, po zkušenostech s diplomkou, trochu zvláštní, že mám prvně sestavit osnovu. U diplomky jsem to tak nedělala, ale budu se řídit radami svého vedoucího práce.
Nějak to dopadne.
Pak jsem se pěkně prošla na autobus. Měla jsem skoro hodinu volno, tak jsem šla. Cesta domů probíhala v klidu a pohodě. Jen jsem se těšila, jak budu spát. A ono nic. Aspoň do Vyškova nic. Pak jsem to zalomila. A hned chvíli na to, aspoň mi to tak připadalo, se ozvala stewardka, že se blížíme do Brna. Měla jsem chuť po ní něco hodit. Ale neudělala jsem to. Ona za to nemůže.
Večer jsem překvapivě šla na florbal. Zahrála jsem si docela dobře, dala jsem si pět gólů.
V neděli jsem překvapivě vstala. A nic mě nebolelo.
Byla jsem na mši svaté. Žalm byl nějaký dost neznámý, ale zvládli jsme ho.
Liturgie probíhala celkem nnormálně. Dost mě ale zarazili ministranti. Jako vždy.
LITURGICKÁ POZNÁMKA: Šli po sbírce a vraceli se k oltáři. Tam poklekli a chvíli přemýšleli, kam mají jít. Potom se rozešli a všimla jsem si, že jeden z těch vpravo se vydal doleva... Trochu nelogické...
Odpoledne jsem se dívala na Pevnost Boyard. Vyhráli přes dvacet tisíc eur. Pěkná suma na pomoc zvířátkům.
Odpoledne jsem šla ještě na hřbitov pomodlit se za zemřelé.
Pak následovala kávička a odpočinek.
A to bude pro dnešek asi všechno. Takže krásný další týden roku 2017. Už se nám to pomalu chýlí ke konci roku.
Vaše Vanimaré

Žádné komentáře:

Okomentovat

Oblíbené