Lepší je mlčet než planě kecat, nebo potom cítit zklamání z předešlého rozhovoru.

11.10.17

Liturgická poznámka č. 9: Výběr písně ke mši svaté

Nevím, jak vy, ale já při výběru písní dost přemýšlím... A o tom bude tato liturgická poznámka.
Dostali jsme nadiktováno, že se má zpívat písnička 814, která je růžencová. Ano, zpívá se při modlitbě růžence. Tak teď trochu nechápu, proč se zpívala během mše svaté, když je tolik krásných Mariánských písní v kancionálu.
Navíc, aby toho nebylo málo, byla slavena nezávazná památka sv. Jana XXIII. Mohla se dát jiná krásná osmistovka, která by více odpovídala všem textům.
Celou mši svatou nebyla jediná zmínka o Panně Marii (kromě zmínky v eucharistické modlitbě, tam je vždycky).
Tak proč mě tak trápíte???
Prosím přemýšlejte, co se bude zpívat. Přečtěte si orace i perikopy. Prostudujte si životopis svatého, jehož památka bude slavena. Vypadá to fakt otřesně, když na konci mše se zpívá "Růžencem jsme Tě slavili..."
Přišlo mi, že se někdo nemohl rozhodnout, zda bude slavit votivní mši svatou k Panně Marii, nebo bude slavit nezávaznou památku sv. Jana XXIII.
Prosím, už mě netrapte. Bolí mě to....
Děkuji.
Vaše nepovzbuzená Vanimaré

Žádné komentáře:

Okomentovat

Oblíbené