Lepší je mlčet než planě kecat, nebo potom cítit zklamání z předešlého rozhovoru.

29.1.17

23.1. - 29.1.2017

Opět neděle po velmi dlouhém týdnu. Jsem strašně unavená a nevím, jak se toho zbavit. Ale teď se podívám trochu do minulosti.
V pondělí mě čekala práce. A pak vzhůru do Brna s počítačem. Ano, fleky nezmizel, tak jel na reklamaci. Ta proběhla v pohodě. A já jsem opět byla bez počítače. No nic, nějak to zvládnu. Nový mi slibovali hned druhý den. Tak jsem tam poslala bráchu, protože se mi nechtělo jet další den do Brna, navíc jsem se potřebovala věnovat filosofii. Tak jsem se snažila. Večer dojel počítač, tak znovu všechno nastavit.
Ve středu opět práce, a trochu zábavy. Šla jsem s kolegyní na kafe a zákuseček. Pěkně jsme si popovídaly. Pak jsem se vrhla na učení. Večer jsem šla na mši svatou. Nijak mě nic nepřekvapilo.
Ve čtvrtek byla porada, řešil se prospěch a tak. Známky jsou za první pololetí uzavřeny. Hurá, do konce druhého pololetí je od uzavírání známek klid.
V pátek jsem se cítila velmi nemocně. Ale mši svatou a učení, samozřejmě práci jsem nezanedbala. Jen jsem se omluvila z orchestru. A chtěla jsem jít dřív spát, ale nějak se to nepovedlo. Navíc, když bylo mistrovství v krasobruslení. Aspoň chvíli jsem se dívala. Většina krasobruslařek aspoň jednou skončila na ledu. No, po pravdě, já bych nejspíš neskočila ani jeden skok.
V sobotu jsem vstávala krátce po páté ráno. A jela do školy. Celkem jsem se těšila. Čekaly na mě dva nové předměty. Filozosická teologie a morální teologie. U toho prvního zmíněného jsem měla trochu problém se soustředit. Na druhou stranu začal pěkně činností, kdy jsme dostali čtyři témata a měli jsem sedm minut psát. Veškeré myšlenky. Nesměli jsme se zastavit. Velmi pěkná zkušenost.
Ve škole jsem byla jen pět hodin. A hned příště už jich bude zase osm, ale... Bude LITURGIKA. Jak já se těším. Jsem zvědavá. V sobotu jsem odevzdala papíry pro zadání bakalářské práce a je o na 100%, že bakalářka bude z liturgiky. Haha.
Cesta tam u zpět proběhla v pohodě. I když, cestu zpět si vůbec nepamatuji. Jen jsem v Olomouci nastoupila do autobusu, slyšela hlášení, že čaj nebude, a vzbudila se až v Brně. Po cestě jsem byla několikrát lehce vzhůru, ale nikdy jsem nevěděla, kde jsem.
Domů jsem dorazila tak, jak jsem měla.
V neděli jsem šla na mši. Opět mě dostala rýma, takže zpěv byl trochu problematický, ale jelikož jsem byla sama, tak jsem musela. Pak jsem se i ptala kněze, zda mi byl rozumět. Jen nevím, zda odpověď byla správná. Ale teď už je to jedno.
Velmi mě pobavily dnešní ohlášky. Ve farnosti bude ples a bude v sobotu. Nejdu tam, protože mám školu dlouho a přijedu o půl osmé domů. A budu ráda, že budu doma. Zvlášť v tomto zdravotním stavu.
No, ale zpět k ohláškám. Ohlásil ples a pak ke konci říkal něco ve smyslu: "Pijte a tancujte tak, abyste v neděli přišli na mši svatou, protože nedělní mše svatá je důležitější než nějaký ples." Velmi jsem se tomu usmívala.
Dále mě zaujalo kázání, které bylo zaměřeno na svátost smíření. Fakt, že by se k ní mělo přistupovat asi co nejčastěji, rozebírat nebudu. Spíš jsem si v souvislosti s poznámkou o lehkém a těžském hříchu vzpomněla na sobotní přednášku z morální teologie a příkladech. Hádali jsme, zda se jedná o lehký nebo těžký hřích, a zda se vůbec o řích jedná.
Jinak jsem liturgii moc nesledovala. Hlavně jsem nesledovala, kdy a kde proběhla knězova modlitba před evangeliem, protože jsem hrála Alelujoý verš. A přes pultík na noty a noty nevidím.
Po obědě jsem se dívala na starší vydání anglické pevnosti Boyard. Taky docela zvláštní. Ale celkem pěkné. No jo, na Francii to nemá, ale ušlo to.
A taky jsem po večerech sledovala mistrovství Evropy v krasobruslení. Šlo jim to pěkně, jen většina aspoň jednou skončila při skoku na ledě. A v neděli jsem sledovala exhibici. Bohužel jen polovinu, ale i tak to stálo za to.
A to bude pro tento týden ani všechno. Takže přeji všem krásný další týden roku 2017. Já se jdu léčit a odpočívat k něčemu užitečnému. Asi se budu učit.
Vaše Vanimaré

Žádné komentáře:

Okomentovat

Oblíbené