Lepší je mlčet než planě kecat, nebo potom cítit zklamání z předešlého rozhovoru.

11.1.15

2. týden 2015

A neodpoustím si pravidelný článek. Zatím na to psaní mám dost času, tak aby tu nebylo moc prázdno.
Od pondělka jsem se začala učit angličtinu. Mám deset témat, tak jsem si přeložila témata a vymýšlela text prvně v češtině a potom jsem překládala do angličtiny. Hrůza děs běs. Ale napsala jsem ke každému tématu něco. Možná to nebude dlouhé na čtyři minuty monologu, ale to nevadí. Budu mluvit pomalu. Nejhorší na těch tématech bylo, že nevím, co bych říkala v češtině natož v angličtině. Takhle jsem tvořila a přemýšlela do úterka. Všechno jsem si pěkně psala do počítače, změníla nastavení jazyka na angličtinu a nechala si to opravovat. Ve středu jsem si všechno vytiskla a začala přepisovat. Hezky každá nová věta na nový řádek za novou odrážku. Až u posledního tématu, které jsem přepisovala jsem se na to vykašlala a psala někdy za jednu odrážku dvě tři věty. Večer jsem šla na hodinku hrát. Tak půl hodiny přede mší mě vyděsil varhaník, tak jsme nacvičili žalm, vybrali písničky a řešili teologické liturgické otázky. Stihla jsem se taky přede mší pomodlit nešpory. A teď je prostor pro...
LITURGICKÁ POZNÁMKA: Na mši svaté jsem krvácela. Srdce liturgické opět cedilo krev i když ne tolik, jako posledně na slavnost Zjevení Páně. Jen mě zarazila kolekta, kdy byla ze dne 7. ledna. I když 7. ledna bylo neznamenalo to, že kolekta bude z toho dne. Dle data se orace řídí v případě, že se slavnost Zjevení Páně slaví 6. ledna. Ale u nás se slavila v neděli. Tudíž texty měly být až z 9. ledna, kdy je v rubrikách napsáno, že se textů používá buď ten den, nebo ve středu po neděli na kterou se překládala slavnost. Tak fakt nevím, co s tím budu dělat. nevím, co se ti lidé modlí v hodinkách, pokud vůbec tuší, co to hodinky jsou a jak se modlí. I to se mi stalo, ale o tom jsem psala v jiném nedávném článku.
A odpoledne začalo sněžit. a sněžilo až do večera a možná až do noci. Ve středu jsem se šla domluvit na výzkum do diplomky. Už bych do ní taky mohla zase něco napsat. Protože ta angličtina už mě nebaví. Ve čtvrtek jsem byla doma a snažila se učit. Angličtina mě nějak chytla a já se v pátek začala dívat na Pána prstenů v originále. Docela dost to ořezali. Česká verze je o dost ošizená. I když spoustu věcí si musím domyslet, rozumím tomu. Možná také proto, že jsem četla knihu. V sobotu jsem zkoukla druhý díl a část třetího. Všechno v angličtině. Nejvíce se mi zatím líbila scéna z Lothlorienu, kdy Gimli chrápal a Aragorn ho praští, aby přestal. Druhá velmi dobrá scéna, která v české verzi není, je z druhého dílu, kdy Rohanští oslavují vítězství nad Sarumanem a Gimli soutěží se Legolasem o to, kdo toho víc vypije. Legolas po stejném počtu nejspíš piv říká, že se s ním něco děje, ale Gimli už další nedává, protáčí oči a padá na zad. V sobotu jsem také byla na florbale. Dala jsem si jeden gól a z důvodu mé špatné psychiky se mi opět udělalo špatně a já musela odejít. Dala jsem si sprchu a podívala se na jeden film, o kterém mi jedna dobrá známá řekla, že mi pomůže.
A teď jsem si vzpomněla, že jsem chtěla dát další...
LITURGICKOU POZNÁMKU: A tentokrát pozitivní a pochvalnou. V pátek měli dobré texty. Myslím tím perikopy. Nevím, jak na tom byly orace. Ale aspoň ty perikopy byly dobré. Hurá, někdo začal číst direktář. Hurá. Moje modlitby byly částečně vyslyšeny.
V neděli jsem byla na mši. Neviděla jsem nic extra. Možná jen ta ignorace oltáře tam ještě zůstala. IGMR stále není nejčtenější instrukcí. Přitom je tak krásná a jednoduchá. Jako celá liturgie.
Tak a teď k odpoledni. Spíš tedy navečer jsem šla do divadla. S přáteli.
Článek je přednastaven. V dané době budu v divadle na představení. Jen nevím, na jakém. Nepamatuji si to a nechám se překvapit. Pak dám někdy v týdnu vědět. Taky dám vědět, jak jsem dopadla na zkoušce. Doufám a věřím, že dobře.
Tak přeji krásný další týden roku 2015.
Vaše Vanimaré

Žádné komentáře:

Okomentovat

Oblíbené