Lepší je mlčet než planě kecat, nebo potom cítit zklamání z předešlého rozhovoru.

1.6.14

22. týden 2014

Tak neděle. Celý předchozí týden jsem byla doma a učila se na zkoušku z didaktiky prvouky. Taky jsem se aspoň zběžně podívala na okruhy do didaktiky matematiky. Ve středu jsem byla na mši svaté. Přede mší svatou jsem ještě byla na chvíli hrát. přehrála jsem si ordinárium, zopakovala písničky. Moc mi to nešlo. Minulou sobotu jsem hrála v Újezdě a tam mi to taky nešlo. Jiné varhany, delší pedály, vyšší manuály a padající noty. Dost velký problém. Ale jinak ty varhany hrají naprosto úžasně. Člověk se musí jen trochu přizpůsobit. Tak ve středu jsem se přizpůsobovala našim. Ve čtvrtek jsem jela do Olomouce. Bylo to docela dobrodružství. Ztvrdla jsem o půl hodiny déle v autobuse do Brna, tak jsem musela v Brně čekat na další vlak, který jel až o čtvrt na osm. Na koleje jsem dorazila skoro o půl desáté. Tak jsem nelelkovala a začala s úklidem. Druhý den ráno jsem měla odevzdávat klíče. Tak se taky stalo, ještě podepsat smlouvu na dlaší rok, rezervovat si pokoj na jedno přespání a hurá na zkoušku. Moc jsem to neuměla. Možná jsem trochu moc spoléhala na pomoc ostatních. Bylo nás tam sedm, radili jsme si. Pak jsem opět utíkala na vlak. Tentkokrát jsem ho stihla a dojela domů v čas. Odpoledne jsem šla na zkoušku orchestru a pak následoval koncert. Povedl se. Pak jsem sedla do auta a jela do Újezda. V sobotu brzy ráno, velmi brzy ráno ve 3:45 jsem vstávala. Pomohla jsem nachystat svačinu a o tři čtvrtě hodiny později hurá na cestu do Prahy. Tam jsem se zúčastnila mše svaté v boční kapli v katedrále sv. Víta, Vojtěcha a Václava. Pak jsem byla na prohlídce u rakve sv. Václava, viděla jsem dveře, za kterými jsou korunovační klenoty. Pak jsem se skupinou poutníků zamířila do krypty králů. Taktéž v katedrále. Spíš pod katedrálou. Jsou tak krásně odhalené pozůstatky kostela, který tam stál dříve. Prohlídka pokračovala venku, kde jsem zhlédla mozaiku naz Zlatou bránou. Pak jsem vstoupila do jedné části Hradu, přesně do té, kde se nachází Vladislavský sál a koňské schody. Taky jsem se podívala z okna, kterým byli vyhozeni lidé při druhé pražské defenestraci. Nejspíš se ti, co vyhazovali docela nadřeli, Okna byla trochu vysoko. Pak pokračovala prohlídka v arcibiskupském paláci kousek od Hradu. Po vstupu do budovy jsem zjistila, že už jsem tam kdysi dávno byla. Nebylo to ku škodě, ale spíš ku prospěchu. Pak kroky celé skupiny směřovaly po nových zámeckých schodech dolů do města a do parku na oběd. Já se zastavila v první relativně levné restauraci. Po obědě jsem se prodrala zástupy lidí na Karlově mostě ke kostelu sv. Františka z Assissi. Po krátké adoraci jsem si vyslechla krátkou přednášku o sv. Anežce a o kostele, který patří řádu Křížovníků s červenou hvězdou. Vzali nás také do kláštera do kapitulní síně. Pak se skupinové kroky vrátily k autobusu, který nás odvezl na Břevnov. Zde jsme si také prohlédli kostel, krátce se pomodlili a navštívili kryptu s pozůstatky románského kostela. Pak se udělala společná fotka, všichni hladoví se porcovali své zásoby jídla a pak jsme zamířili ještě do kněžského semináře v Dejvicích, kde byla společná modlitba nešpor v seminární kapli. Pak jsme se rozloučili s Prahou a zamířili ku domovu. Počasí nám krásně vyšlo. Domů jsem se dostala až skoro o půl jedenácté, ale stálo to za to. V neděli jsem vstávala relativně v normální čas. Jen asi o čtvrt hodiny později. Hrála jsem na mši. Všechno proběhlo v pohodě, ale u Beránka jsem nějak ztratila koncentraci a nezahrála správně asi dva takty. Ale dohrála jsem. Teď se snažím dostat z flaschdisku nahrný koncert, ale chce se nechat naformátovat. Když se snažím jí přání splnit a tím ztratit celou nahrávku koncertu, tak že naformátovat nejde. Tak nevím. Asi si pořídím novou. U toho všeho jsem si všimla, že na Facebooku je video z koncertu, tak poslouchám a snažím se u toho učit didaktiku matematiky.
To bude asi pro dnešek všechno. Zapomněla jsem dodat, že tu zkoušku jsem nedala. Tak snad příště, ještě mám dva pokusy.
Vaše Vanimaré

Žádné komentáře:

Okomentovat

Oblíbené