Lepší je mlčet než planě kecat, nebo potom cítit zklamání z předešlého rozhovoru.

8.4.12

Téma č. 41 Moje výrobky

Týden je pryč. Tématem byly Moje výrobky.


Co se dělo přes týden? Vyvrcholila doba postní. Od neděle jsem byla v Olomouci, ale odjížděla jsem už ve středu, protože jsem ve čtvrtek ráno jela do Brna na Missu chrismatis, na svěcení olejů a obnovu kňěžských slibů na Petrov. Mše svatá byla krásná. Po dlouhé době jsem viděla krásnou liturgii. Večer byla mše svatá na památku Poslední večeře Páně. V pátek byla křížová cesta. Moje první a poslední v této postní době.Večer byly Velkopáteční obřady. Hned na začátku jsem si konečně vyzkoušela liturgický postoj, který je předepsán pouze na Velký pátek a při kněžském, jáhenském a biskupském svěcení, a to je prostrace. Bylo docela vtipné si uvědomit, která noha a která ruka jde na zem jako první. Nakonec jsem všechno s ostatními ministranty pochopila. Prostrace znamená úplné odevzdání Kristu, kdy kněz nebo kandidát na svěcení, v našem případě i ministranti, leží tváří k zemi. Obřady končili adorací u "Božího hrobu". Bílá sobota je ze všech obřadů nejkrásnější. Začínají venku před kostelem, samozřejmě pokud neprší, žehnáním ohně. Pak se vejde do kostela, ve kterém se nesvítí. O této "Veliké noci" Kristus vstal z mrtvých. Také se obnovují křestní sliby, světí se křestní voda a žehná Velikonoční svíce, paškál - symbol vzkříšeného Krista. tato svíce, která váží tak minimálně tři kila, se používá při křtu a při pohřbu. Při křtu se od ní zapaluje křestní svíčka nově pokřteného, při pohřbu znázorňuje vzkříšeného Krista a dává naději na zmrtvýchvstání. Slavnost zmrtvýchvstání pokračuje v neděli. Letos jsem si Velikonoční triduum (třídenní) celkem užila a prožila. Momentálně si dávám cappuccino a Velikonční dortík. Zbytek těsta z beránka a zajíce. :-)
Tak všem požehnané Velikonoce.
Vanimaré

P.S.: Můžete tušit, co bude za téma na další týden. Ano, jsou to Velikonoce. Jsou pod číslem 20.
V.

P.P.S.: Prosím o modlitbu. Předminulý týden jsem začala řešit bolavou osmičku. Že jsem měla dreny, víte. V úterý jsem navštívila paní doktorku zubařku v Olomouci, ta mě poslala do nemocnice a tam mi řekli, že osmička půjde ven. Tak doufám, že to nebude nějak strašné. Děkuji za modlitby.
V.

P.P.P.S.: Je rozepsaná čtrnáctá část osmnácté kapitoly Není konec všeho. Snad se tu brzy objeví.
V.

Žádné komentáře:

Okomentovat

Oblíbené