Lepší je mlčet než planě kecat, nebo potom cítit zklamání z předešlého rozhovoru.

16.7.23

10.7. - 16.7.2023

Poutní neděle je tady. A co se dělo celý týden po návratu ze Slovinska?
V pondělí jsem se probudila u přítele. Ha, Vani má přítele. Jo, už dva měsíce. Krásné ne? Chudinka musel do práce. Já se ještě chvíli válela v posteli, pak jsem si udělala snídani a trochu mu v bytě poklidila. Na Oběd jsem jela domů.
Odpoledne jsem vyrazila ke koním. Tentokrát na trochu pozdější hodinu. Užila jsem si Orpheu. Pak jsem s přítelem jela domů. Ještě měl u sebe moje věci, co jsem měla ve Slovinsku.
V úterý jsem musela vstávat. Byla jsem objednaná na stříhání už na půl devátou. Cestou domů jsem se stavila ještě v obchodech a na hřbitově. Zbytek dopoledne jsem koukala na Vinnetoua první díl a musela si uvařit špagety. Odpoledne jsem se začetla do Knihy ztracených pověstí od J. R. R. Tolkiena. Konečně. Po druhém kafi a zmrzlině jsem vyrazila na procházku. Ušla jsem krásných devět kilometrů. Většina byla lesem. Až ke konci to bylo po sluníčku. A večer jsem si sedla na terasu s druhou večeří (v tom se trochu podobám hobitům) a do devíti jsem si četla.
Ve středu dopoledne práce v kuchyni. Zavařovala jsem s mamkou deset kilo okurek. Vyšlo to na 29 sklenic. Tak máme zase zásoby na celý rok. Mňam.
Odpoledne po obědě jsem si chvíli četla, až jsem u toho usnula. Dala jsem si kafe a zmrzlinu k tomu a vyrazila na nákup. Večer jsem šla na mši svatou. Zpívala jsem, musela jsem. Pak jsem se prošla podívat se, jak se mění staveniště a u večeře se koukala na Stargate. Následně jsem si pustila písničky z youtube a začetla se do Knihy ztracených pověstí I. od J. R. R. Tolkiena.
Večer jsem sepsala své zážitky ze Slovinska. Jelikož jsem si nedělala poznámky hned ten den, tak jsem vařila trochu z vody. Přidala jsem i pár fotek.
Ve čtvrtek dopoledne jsem odpočívala. Snad konečně. Nemusela jsem nic dělat. Dala jsem si kafe a odpoledne druhé. Pak jsem vyrazila s přítelem ven. Na dlouhou procházku. Ušla jsem krásných dvanáct kilometrů, koukla se na film a šla spinkat. Aspoň jsem se o to pokusila. Řádila u nás bouřka až do jedenácti, možná i déle, ale to už jsem zaspala.
V pátek dopoledne odpočinek u kafe a filmu Poklad na Stříbrném jezeře. Po obědě jsem si chvíli četla a usnula u toho.
Odpoledne jsem byla na mši svaté. Nezpívala jsem, šetřila jsem se až na zkoušku před poutí. Ta byla překvapivě krátká. Jen asi půlhodinová. Následně jsem si cestou domů vyřídila jeden telefonát a doma si dala večeři. A taky jsem konečně dočetla Knihu ztracených pověstí I. od J. R. R. Tolkiena. Že mi to ale trvalo, že? Čtrnáct dní. Je pravda, že ve Slovinsku jsem nepřečetla ani řádek. Večer jsem šla do letního kina na českou komedii Ostrov. Dost jsem se nasmála. A bylo to super. Domů jsem se vrátila o půl dvanácté.
V sobotu jsem si udělala výlet do Znojma. Ještě před odjezdem jsem se podívala u nás na pouť a pak hurá na výlet. Cesta trvala necelou hodinku. Zvládla jsem ji v pohodě. Po obědě v restauraci jsem se prošla kolem kostela sv. Mikuláše s vyhlídkou na známou rotundu a zašla do přírody do údolí Gránického potoka.
Měla jsem skvělou společnost. Kolem páté hodiny jsem se vydala na cestu domů a na pouť. Trochu porovnat rozdíly ráno a odpoledne. Ale teplo teda bylo hrozný.
Po dlouhé době jsem viděla a nafotila sojku. Krásně pózovala, dokud jsem nevzala do ruky foťák. Pak začala utíkat a odvracet se.
V neděli dopoledne jsem strávila v kostele. První mši svatou jsem si odzpívala sama. A užívala jsem si. Pak jsem šla na chvíli domů, dala jsem si kafe a koláč a šla jsem zpátky do kostela. Stihla jsem obřad oblékání škapulířů, já jsem teda neoblékala, protože já už několik let mám. A pak jsem si užívala druhou mši svatou. Hrál varhaník od Petra a Pavla v Brně a bylo to skvělý. Nádherný poslech doprovodu i zpěvu. Jeho syn zpíval Ave Maria od Ch. Gounoda (teď nevím, jak se to píše). To jsem měla husí kůži. Zpívala jsem i já, ale jen se sborem.
Po obědě jsem si chvíli četla a pak jsem šla na litanie a požehnání. Doma jsem si dala druhé kafe a vyrazila s rodiči na pouť. Koupila jsem si sukni a šaty. Pak jsem potkala přítele a donutila ho, aby si u nás nabral vodu na cestu domů. Chvíli u nás i poseděl. Po chvíli jsme se rozloučili a on odjel domů na kole.
A to bude pro dnešek asi všechno. Taky jsem pozdravila známého jáhna a cestou na požehnání jsme pokecali.
Takže krásný další prázdninový týden roku 2023. Zase má být dost teplo, tak to se sluníčkem moc nepřehánějte a dodržujte pitný režim.