Lepší je mlčet než planě kecat, nebo potom cítit zklamání z předešlého rozhovoru.

28.8.22

22.8. - 28.8.2022

Poslední dovolenkový týden je za mnou. Prázdniny za tři dny končí a čeká nás další školní rok. A co se dělo?
V pondělí jsem chtěla dlouho spát, ale nešlo to. Z postele jsem vylezla v osm. Dopoledne jsem trochu poklidila, vysála jsem nános prachu z knih a četla Zaklínače. Odpoledne jsem ho dočetla. Kompletně. Ke koním jsem totiž nejela. Venku neustále poprchávalo. Nemělo to cenu, protože bychom to všichni odstonali. A to nechceme.
V četbě jsem se vrátila k rozečtené knize Královna plamenů. Do večeře jsem si četla. U večeře jsem koukla na díl Hvězdné brány a pak jsem se znovu začetla. Nezapomněla jsem si taky dát odpolední kafe a zkontrolovat kocoura. Ani se nehnul z místa. Jen se protáhl a koukal na mě. Nepřišel si pro pohlazení. Jeho smůla. Do noci jsem si četla.
V úterý za mnu přijela kamarádka ze střední školy. Nepřijela sama, ale s dvouletým synkem. Nasmáli jsme se, až jsme brečeli. Hlavně já. A smála jsem se bráchovi, když nevěděl, co vlastně Synek chce. Neopakovatelný výraz byl pro vrtulník. Ten se mu zalíbil hned. Synkovi vrtulník.
Strávili u nás celý den. Prošli jsme se na hřiště u zámku, kolem vody, kam jsme i nohama zahučeli, a nezapomněli jsme na zmrzlinu v pekárně. Já si dala taky. Jahodovou. Byla moc dobrá. Přímo skvělá. Kamarádka odjížděla až po osmé večerní. Do noci jsem si pak ještě chvíli četla Královnu plamenů.
Ve středu se mi nechtělo z postele. Odsunula jsem si budík. Dopoledne jsem nakrmila kocoura, dala si kafe a četla si. Taky jsem si vyzvedla balíček v Zásilkovně. Dorazilo mi zboží z obchodu Imago.cz (odkaz do obchodu vlevo). Objednala jsem si odřezky tenké kůže, štípenku, barvy na kůži, děrovací kleště na kůži, vínové bolerko s kapucí a králicí kožešinový lem. A musela jsem si koupit čokoládu. Do oběda jsem zvládla i ořez knižního bloku. Relativně pěkně. Úspěch. Odpoledne jsem v četbě pokračovala. Dala jsem si opět kafe a zmrzlinu, podrbala kocoura a četla si. Přede mší svatou jsem si vyzvedla druhý balíček z toho stejného obchodu. Tentokrát v něm byly dvě kabelky, kožená a plátěná, tričko, kaligrafický inkoust a něco na psaní. No jo, zase jsem utrácela.
Na mši jsem zpívala, protože jsem musela. Docela jsem si to i užívala. Aspoň mi nebylo špatně.
Doma jsem potom chtěla dodělat ten sešit, ale zjistila jsem, že jsem si na deskách udělala moc tlustý hřbet. Tak jsem desky musela dělat znovu. Sešit nebude s modrými deskami, ale se starorůžovými.
Do noci jsem četla a dočetla Královnu plamenů. Stihla jsem pak ještě přečíst jednu krátkou povídku a sáhla jsem po knize Houslistka z Osvětimi.
Ve čtvrtek jsem si dopoledne dala kafe a částečně si uvařila oběd. Zbytek dodělala mamka. Díky za to. Jela jsem totiž v jedenáct autobusem ke koním. Cesta byla zády. Moc se mi to nelíbilo, ale přežila jsem. Poslouchala jsem u toho audioknihu. Jízdu jsem si užívala. Tu na koni. A pak rychle na další autobus. Stihla jsem ho tak tak.
Doma jsem si potom dala ten oběd na terase a vyrazila na nákup. Zase jsem tam nechala hromadu peněz. Ale na výběr jsem moc neměla. Do šermu jsem nešla. Asi bych to po fyzické stránce nedala. Většinu času v sedle jsem klusala. Několikrát jsem klusem projela celou jízdárnu.
Do večera jsem si četla. Večeři jsem neměla, protože jsem obědvala až po třetí hodině. Málem jsem zapomněla umýt si výbavu. Pak jsem vlepila knižní blok do desek. S výrobou sešitu finišuji.
V pátek se mi nechtělo vstávat. Posunovala jsem si budík. Dopoledne jsem četla a odpoledne taky. Dočetla jsem Houslistku z Osvětimi a začetla se zase do nové knížky. Odpoledne jsem byla na mši svaté. Zpívala jsem překvapivě dobrovolně. Večer jsem pak seděla na terase a užívala si tepla. Společnost mi dělal kocour. Prvně mi seděl na klíně, pak se přesunul na židli k mým nohám a odtud se pak odmítal hnout. Musel.
O půl druhé v noci mě probudila bouřka. Tak jsem chvíli poslouchala hromy a pak jsem usnula. O pár hodin později mě probudila druhá a  následně i třetí. Nevím, kolik těch bouřek bylo, ale ráno jsem byla silně nevyspaná.
Vstávala jsem na mši svatou. A jelikož mě večer i v noci pobolívalo břicho, moc jsem nesnídala. Nasnídala jsem se pořádně až po mši svaté. Dopoledne jsem si dala kafe, upekla s mamkou buchtu, uvařila oběd a vysála pokoj. Následně jsem si do oběda četla Ideální manželku. Po obědě jsem v četbě pokračovala, ale brzy jsem u toho začala usínat, tak jsem to vzdala a usnula. Později jsem si dala kafe, vyžehlila kostým a podrbala kocoura. Usadil se mi na klíně a chtěl se mazlit.
Večer u večeře jsem se koukala na osmý díl Eternal Love of Dream. A pak pokračovala v četbě. V noci opět přišla bouřka. Ale vyspala jsem se víc než den předtím.
V neděli ráno jsem byla na mši svaté. Nezpívala jsem, po delší době. Do oběda jsem udělala salát a četla si. Po obědě jsem v četbě pokračovala, protože venku pršelo. Na procházku jsem nešla. Škoda. Ale nevynechala jsem adoraci a požehnání. Na chvíli jsem také šla na farní den a do večera jsem byla u kamarádky opékat špekáčky. Vyzkoušela jsem si i koně pro děti. Je to takový mechanický stroj. Ernesta s Arturem mám radši,
A to bude pro tento týden asi všechno. Třeba se konečně trochu víc vyspím a nastoupím do práce s dobrou náladou.
Takže užívejte dalšího týdne a ve čtvrtek se těším na děti ve škole.
Vaše stále školou povinná Vanimaré

Žádné komentáře:

Okomentovat

Oblíbené