Lepší je mlčet než planě kecat, nebo potom cítit zklamání z předešlého rozhovoru.

26.7.21

Přednášky z Letní školy liturgiky v Želivě

Tak, v nedělním pravidelném článku jsem slíbila přehled přednášek (něco v tom smyslu). Tak jdeme na to.
Přijela jsem v úterý večer. Byla večeře a pak seznámení s kurzem a první přednáška (oproti předminulému roku začali brzy). Pak byly přednášky každý den dvě povinné, tzv. kmenové, a dvě volitelné. Když někdo na ty odpolední nechtěl, tak nemusel. Já jsem chodila.
A teď už k tomu seznamu. Tématem letní školy byly svátosti uzdravující, to znamená svátost smíření a svátost nemocných.
Úterý
- Bůh a zlo - takový krátký úvod do celého tématu letní školy
Středa dopoledne
- Hřích a Boží reakce dle Bible
- Hřích a reakce na něj v dějinách církve
Středa odpoledne
- Liturgie umírajících
- Krajní situace při svátosti smíření
Čtvrtek dopoledne
- Obřad svátosti smíření
- Jak se správně zpovídat
Čtvrtek odpoledne
- Když slepý vede slepého (Duchovní vedení)
- Hřích v Janově evangeliu
Pátek dopoledne
- Ježíš a zázraky uzdravení
- Svátost nemocných v dějinách
Pátek odpoledne
- Modlitba za uzdravení a osvobození
- Liturgie a tělo
Sobota dopoledne
- Obřad svátosti nemocných
- Naděje křehkého života v narušené přirozenosti
Sobota odpoledne
- Liturgie oleje
- Diskuze nad Motu proprio "Traditionis custodes"
Neděle dopoledne
- Diskuze s biskupem o svátostech uzdravení a církvi 21. století

Odpolední přenášky jsem si vybírala ze dvou. Občas bylo velmi těžké si vybrat, ale na druhou stranu to pro mě bylo jednodušší než první rok.
Součástí byla také nádherná adorace, modlitby hodinek (zpívané a i přes nedokonalosti dokonalé modlitby) a poslední večer divadelní překvapení. Jako každý rok, co jsem tam byla. Scénka byla tematicky zaměřená na na svátosti, které byly tématem školy liturgiky.


Velmi krásné byly modlitby za uzdravení. Slova, která mi kněz říkal si nepamatuji, ale jsou v mém srdci a tam také zůstanou.
Každopádně vše bylo naprosto dokonale připraveno a pokud se něco nedařilo jak mělo, bylo to s humorem a naprostou profesionalitou napraveno. Bohu díky za tento necelý týden.
Vaše duchovně povzbuzená Vanimaré

Žádné komentáře:

Okomentovat

Oblíbené