Lepší je mlčet než planě kecat, nebo potom cítit zklamání z předešlého rozhovoru.

28.9.20

Sv. Václav

 Dnes je svátek svatého Václava, patrona České země. Den české státnosti. A já jako každý rok mám husí kůži ze Svatováclavského chorálu. Dříve opravdu uměli lidé skládat nádherné melodie a harmonie.
Přidávám odkaz na youtube, kde je záznam z roku 2016 z národní svatováclavské pouti. Prvně se zpívá a hraje Česká hymna. Samotný chorál začíná až po jedné minutě (kolem 1:20). Každý rok u toho skoro brečím blahem. Hlavně je velmi krásný úplně poslední takt, kdy se skoro unisono zpívá a hraje Kriste eleison. Tam na mě přímo dýchá středověk a mučednická smrt sv. Václava.
Každý rok na to čekám, každý rok to prožívám. Takže příjemný poslech.


Vaše Vanimaré


1 komentář:

  1. Já mám vždy, po celý život při naší hymně plné oči. Nedovedu si představit, že bych žila jinde. Asi bych se ubrečela.

    OdpovědětVymazat

Oblíbené