Lepší je mlčet než planě kecat, nebo potom cítit zklamání z předešlého rozhovoru.

18.8.19

12.8. - 18.8.2019

Tak je tu další neděle. Pro mě je to poslední srpnová neděle, kdy jsem doma. A co se dělo tento již uplynulý týden?
K odpočinku jsem se nedostala. V pondělí jsem totiž vyrazila do archivu. Hodinu a půl cesta tam, dvě a půl hodiny, skoro tři, v archivu, vyflusnutá baterka foťáku, podepsané hromady papírů a pak hodinu a půl dlouhá cesta zase domu. A to jsem si stihla i splíst autobus v Brně. No jo, já zmatkař. A to jsem si říkala, jak jsem ostřílený cestovatel, když jsem sama vyrazila do Montenegra a Albánie. Domů jsem dojela. Ráno jsem odjela v 8:17 a domů se vrátila v 14:30.
Stavila jsem se taky v pekárně a musela si po té dlouhé únavné a horké cestě dát zmrzlinu. Měli lískooříškovou a vanilkovou.
V úterý jsem vyrazila do Brna. Udělaly jsme si s mamkou dámskou jízdu. Daly jsme si kafe, obešly nějaké obchody, já si koupila černé letní kalhoty a mamka obal na mobil. Zašly jsme si i na oběd.
Ve středu opět výlet do archivu. Cesta stejná, přes 1000 fotek a cesta zpět. Tentokrát jsem si špatně cvakla lístek a musela jsem si dokupovat jízdenku za deset korun. Nevím, kde jsem nechala hlavu.
Odpoledne jsem šla s kamarádkou na kafe. Potřebovaly jsme se domluvit na příští týden. Jinak byla středa docela nudná.
Ve čtvrtek jsem nejela ani do archivu, ani do Brna, ale do muzea. Zase jsem si prošla pár knih ohledně kláštera a něco málo napsala. Odpoledne jsem odpočívala. Dala si kafe a zmrzlinu a večer šla na slavnost. A po dlouhé době jsem zpívala. Užívala jsem si to. Taky jsem s varhaníkem pěkně pokecala o mém pobytu v Montenegru. Liturgie byla krásná, až na tu druhou eucharistickou modlitbu.
V pátek jsem šla do muzea. A psala jsem a psala. Moc jsem toho nenapsala. Odpoledne kávička a mše svatá. Nezpívala jsem. Byla jsem poslána na volno. Zpěvu se ujali kluci. Tak jsem seděla dole pod kůrem a připojila se ke zpěvu nasloucháním a zpěvem v lidu. Večer jsem si četla a koukala na Stargate. Po velmi dlouhé době. Trochu mi to chybělo.
V sobotu jsem se pěkně dlouho vyspinkala. Už jsem to potřebovala. A taky to pro mě byla nejspíš poslední možnost. Příští týden se nejspíš moc nevyspím. Budu vstávat v sedm. I když to průměrně vstávám celé prázdniny. Koukala jsem na Stargate a odpočívala. Přemýšlela jsem, že bych mohla něco napsat. Nápadů je dost, ale většinou není po ruce tužka. A když je tužka, tak není nápad. Klasika.
Odpoledne jsem si dala kafíčko a zmrzlinu a k tomu promítla fotky z dovolené v Montenegru. Myslím, že příští rok jedu na dovolenou zase sama. Bylo to úžasné. Nikdo mě nehonil, nikdo mi neříkal, co je "správné". Prostě klid. Šla jsem, kam jsem chtěla, dělala jsem, co jsem chtěla. Užila jsem si to.
V neděli jsem šla na mši svatou. A tentokrát už jsem zpívala a po dlouhé době jsem tam nebyla sama. Měla jsem kolegyni zpěvačku a šlo nám to. Liturgii jsem moc nesledovala. Prostě jsem si ji užívala.
Dopoledne jsem se ještě dívala na kousek Pevnosti Boyard a po obědě na Stargate.
A to bude pro dnešek asi všechno. Jdu zase balit, protože příští týden budu opět pryč. Tentokrát se budu vzdělávat v liturgie. Stejně jako loni.
Pak jsem chvíli žehlila a dívala se u toho na Hobita.
A to bude asi pro dnešek asi všechno. Takže krásný další týden roku 2019. Čekají nás poslední dva týdny prázdnin a mě poslední týden dovolené. Jedu si ještě užívat do Želivi.