Lepší je mlčet než planě kecat, nebo potom cítit zklamání z předešlého rozhovoru.

9.4.17

3.4. - 9.4.2017

Opět neděle a celkem šťastná neděle. Až na pár chvil. Ale o tom až později. Teď začnu pondělkem. Jak jinak.
V pondělí práce a učení. Poslouchala jsem přednášky profesora Pospíšila o Trinitologii. Velmi zajímavé. Kdyby mě tolik nebavila liturgika, tak by moje bakalářská práce byla z dogmatiky. Zajímalo by mě, jestli by bylo možné ustanovit dogma o Panně Marii jako spoluvykupitelce. Jaké by byly klady a zápory.
V úterý opět práce, hospitace, promluva k dětem, zjištění, že jedu na vybíjenou sama a učení. Ve středu už to bylo lepší. I když vyčerpaná jsem byla stále. Po práci posezení s kolegyní a následná hysterie, že jsem nestihla projít všech šest přednášek. No co už, ještě jsem na to měla čtvrtek a pátek. Večer samozřejmě nesměla chybět mše svatá. A byla jsem dost naštvaná. Z dětí a z liturgie, i když přesně nevím už z čeho z té liturgie. Ale bojím se, že budu opět nehorázně trpět na Velikonoce.
Ve čtvrtek práce a učení. V pátek vybíjená v Ivančicích. Skončili jsme čtvrtí, což není špatné. Odpoledne mě šíleně bolela hlava. Tak jsem šla jen na mši. Po mši jsem si chvíli odpočinula a pak si prošla poznámky, které jsem vytvořila z přednášek z dogmatiky na Proglasu. A brzy spát. Protože v sobotu jsem vstávala krátce po páté ráno.
A jela do školy. Cesta tam probíhala v pohodě Potkala jsem dvě kolegyně v autobuse. A pak vlastně ještě kolegu.
První dvě hodiny jsme psali test z dogmatiky. Otázky byly celkem lehké. Pamatuji si jen otázku, která se týkala Kréda v západní církvi, která jsou uznávána, což jsou tři, a pak jestli dokumenty MTK patří do 2. nebo 3. koše magisteria a nebo nepatří k magisteriu. Tuhle otázku jsem měla špatně. Byla to jen jedna ze čtyř špatně. Z dvaceti. Odešla jsem s B a byla jsem šťastná, že to mám za sebou. Hurá. Pak na mě čekala liturgika. No, jedna kolegyně si myslela, že se dá jen zápočet a půjde se. Tak se taky tak stalo. A já se těšila na přednášky. Škoda. Přitom liturgika je důležitá. Hlavně někteří by ji měli mít povinně už na základní škole.
No, dostali jsme tedy zápočet a já pak ještě zápočet ze semináře k bakalářské práci. A popovídala si o liturgii u nás ve farnosti.
Pak jsem čekala na autobus asi dvě hodinky. S kolegyní a kolegou jsme si zašli do kavárny. Oni si dali kávu a já čaj. Pak se mi následně v autobuse chtělo na záchod. Také jsem po dlouhé době navštívila Matici a koupila jsem si tam Sváteční graduál. Vyšel teprve loni na podzim. Fotku dodám později.
Cesta domů proběhla v pohodě. Stihla jsem si dát i kafe s rodinou. Večer jsem šla na florbal. A možná jsem chodit neměla. Štěstí toho dne jsem si vybrala na zkoušce a dvou zápočtech. Nedala jsem si ani jeden gól.
V neděli jsem byla na mši svaté. Prožila jsem si křížovou cestu a na kůr jsem nijak nespěchala. Věděla jsem, že budou zpívat propria a na ty jsem se těšila. Ale to bylo asi to jediné, co se mi líbilo. I kdy ještě ty pašije a čtení, žalm a credo. To jsem si zazpívala úplně sama.
LITURGICKÁ POZNÁMKA: Někteří zřejmě stále nechápou význam květné neděle. Je to sice slavný vjezd Krista do Jeruzaléma, ale není to slavnost Krista Krále. Zase se hrála písnička určená k jiné slavnosti a s proprii od Olejníka to nesouhlasilo. Možná by to občas chtělo začít přemýšlet u výběru písní ke mši. Celá květná neděle se týká Utrpení Páně, žalm je o utrpení Páně, čtení, všechna čtení jsou o utrpení Páně. Nepočítám evangelium. Veškeré zpěvy propria jsou o utrpení Páně. Tak PROČ??? Celou mši svatou se mluví o Kříži. Píseň číslo 707 je oslavná, která se slovy vůbec ke květné neděli nehodí, tak už to prosím pochopte varhaníci a netrapte mě, nebo přestanu zpívat.
LP.: Druhá věc, která mi vadila byla druhá eucharistická modlitba. Kdyby aspoň byla třetí...
LP.: A poslední věc. Modlitba nad lidem. Už jsem si i zjistila, kde je v novém misálu a není to nic, co by se v době postí muselo hledat. Je to hned za poslední orací, což znamená za post communio.
Asi radši někam odcestuji na Velikonoce, protože jinak tady umřu.
Odpoledne v neděli jsem se dívala na Pevnost Boyard a snažila se odpočívat. I když při psaní tohoto článku jsem se zase rozčílila nad nepochopením liturgie doby postní.
A to bude pro dnešek asi všechno. Ještě se musím nachystat na pondělí do práce, vymyslet něco do výtvarky, češtiny a matematiky. Uvidíme.
S přáním krásného Svatého týdne roku 2017 se loučí...
Vaše Vanimaré

Žádné komentáře:

Okomentovat

Oblíbené