Lepší je mlčet než planě kecat, nebo potom cítit zklamání z předešlého rozhovoru.

12.7.15

28. týden 2015

Tak jsem opět zde. Po týdnu. A co se dělo?
Od pondělí do pátku jsem se učila jak blbá. Taky blbá nejspíš jsem, protože kdybych byla chytrá, tak se nemusím tolik učit. Denně jsem si prošla tak čtyři až sedm částí otázek. Jedna otázka má tři části. Nikdy bych nevěřila, že čeština jen tak těžká. A to ráda píšu. Radši nechci vědět, co všechno v těch svých textech mám za stylistické a gramatické chyby.
No, snažila jsem se do hlavy nacpat všechny ty krásné a určitě velmi důležité a podstatné věci celý týden. Jinak se nic moc zajímavého nedělo. Možná jen to, že jsem stihla i trochu fotit. Hlavně ve středu. Taky ve středu začalo pěkně pršet a konečně se ochladilo. V tom teple se mi přehřívaly mozkové neurony a nefungovaly tak, jak normálne fungují.
Teď přidám pár fotek.
Stihla jsem to ještě před deštěm. Měla jsem chuť fotit růžičky, jak krásně kvetou, dokud neodkvetou.
Taky jsem se těsně před návratem k učení rozhodla, že si vyfotím velmi zajímavě zbarvenou pelargonii, neboli muškát.
A poslední fotkou ze středy je pokus o fotku krásně zbarvené večerní oblohy. Bohužel nemám moc dobrý foťák, už je chudák stařeček, tak ta fotka nevypadá vůbec tak, jak bych chtěla. Naživo to bylo krásnější a působivější.
Takže fotka vypadá poněkud nevýrazně a tmavě až depresivně.
Tak přidám ještě jednu, která je také ze středy, ale z jiné denní doby. Myslím, že někdy odpoledne. Pokochejte se krásnými mráčky.
V sobotu jsem byla opět doma. Snažila jsem se vypracovat poslední dvě části dvou otázek do češtiny. Jednu jsem měla vypracovanou hned a druhá byla o něco těžší.
A chtěla bych dělat něco jiného, více záživného. Až budu mít volno, tak stejně nebudu vědět coby, že? jako každý rok. Během učení mě napadají různé tvořivé činnosti, ale jakmile mám na ty činnosti čas, tak mě nenapadnou. Asi si je budu zapisovat.
V neděli jsem byla na mši. A hrála jsem. Po celých dvou týdnech, kdy jsem na klaviaturu a manuály ani nesáhla. Tak jsem cvičila přede mší. Stihla jsem si přehrát jen Gloria. Při mši dopadlo dobře. Snad i bez chyby. Pak jsem během kázání zkoušela cvičit Credo, ale to jsem nedocvičila a šlo se hrát naostro. Zvládla jsem to taky, až na poslední frázi první akord, ale dohrála jsem. Sakctus, Pater Noster a Agnus Dei bylo v pohodě. A musela jsem po sbírce.
LITURGICKÁ POZNÁMKA: Ministrantů málo (asi šest) a nemohl jeden vyběhnout na kůr vybírat. To je lenost, ne důvod, že je jich málo. Taky jsem se prošla po dlouhé době a na dlouhou dobu s obětními dary. Ještě předtím jsem spatřila chaos ministrantů, jak se seřadit. A radši nejspíš nebudu komentovat to, jak se potom rozešli u oltáře na svá místa. Přesněji, na své místo se vrátil jen jeden z nich. Ti ostatní šli na opačnou stranu, i když k tomu neměli žádný logický důvod.
Odpoledne jsem byla na jedné akci, která se moc vydařila a všichni účastníci byli spokojeni. Večer jsme se rozešli v dobré náladě a já se musela začít psychicky připravovat na začátek týdne a na učení. Tentokrát pětadvacet otázek do pedagogiky. Snad to půjde rychleji jak čeština. Ale o tom až zase po týdnu.
Přeji všem, co se dostali přes písmenka až sem, krásný další týden roku 2015.
Vaše Vanimaré

Žádné komentáře:

Okomentovat

Oblíbené