Lepší je mlčet než planě kecat, nebo potom cítit zklamání z předešlého rozhovoru.

3.12.23

27.11. - 3.12.2023

Tak nám začal poslední měsíc roku 2023. A co se dělo poslední týden liturgického roku?
V pondělí dopoledne práce. Přežila jsem a užila jsem si pracovky. Odpoledne jsem ke koním nejela, protože jsem měla naordinovaný klid. Místo toho jsem strávila asi dvě hodiny na chirurgii. Moc mě tam nepotěšili, protože jsem dostala žádanku na magnetickou rezonanci a další klid a cvičení, aby mi neochablo svalstvo. Cvičit musím do bolesti. A to se mi moc nechce. Komu by se taky chtělo, že?
Večer jsem odpočívala. U večeře jsem se dívala na film a do noci jsem si četla.
V úterý mě bolelo koleno. Asi proto, že mi na chirdě dva doktoři řádně procvičili koleno až do bolesti. A ortézu mi nedali. Přežila jsem čtyři hodiny a jednu hodinu volnou. Odpoledne jsem si dala kafe a vrhla jsem se na adventní věnce. Udělala jsem tři, z toho jsem jen jeden dělala komplet.
U večeře jsem se dívala na film.

Ve středu dopoledne práce a docela dobrá. Užila jsem si aspoň jednu hudebku a donutila jsem páťáky i trochu tancovat na písničku Tři citronky. Odpoledne jsem si dala kafe a s přítelem jsme udělali poslední adventní věnec. Jenže zapomněl svíčky. Takže je věnec zatím bez svíček. Večer jsem šla na mši svatou. Byl tam se mnou i přítel, což mě velmi potěšilo. Pak jsem ho doprovodila na autobus a doma si dala pořádnou horkou a dlouhou sprchu.
Ve čtvrtek dopoledne čtyři vyučovací hodiny, jedna hodina volná, naprosto skvělý tělocvik a hudebka. Odpoledne jsem si dala doma kafe a jela nakupovat. Moc se mi nechtělo, ale musela jsem. Minulý týden za mě nakupovali naši.
Večer jsem byla ve sboru. Koleno není OK, tak jsem nešla do šermu. Pěkně jsem si zazpívala a překvapivě i zahrála na violu. Pak tam na chvíli přišel jeden pan učitel, který bude dirigovat jednu společnou skladbu. Chtěl trochu zkracovat půlové noty na koncích frází, což mi přijde docela zvláštní slyšet to od toho, kdo ty půlové noty natahuje při zpěvu žalmů v kostele, kde je přesně naznačeno, že je tam pomlka a hrají jen varhany. No nic, nebudu to dál rozebírat. Do noci jsem se začetla.
V pátek konečně pátek. Přežila jsem čtyři vyučovací hodiny a jednu volnou. V té poslední jsem psala. Ani ne tak Honbu za nepřítele, ale něco nového o Ari a Berovi. Uvidím, jestli to ještě víc rozvedu. Důležité pro mě bylo, že jsem psala. Jinak celý den sněžilo a bylo to inspirativní i pro děti. Měly radost, že můžou psát o čem chtějí, jen se to muselo týkat sněhu, sněžení, vloček a zimy.
Odpoledne jsem chvíli četla Berena a Lúthien. Pak jsem musela do nábožka, na mši svatou a do orchestru. Do orchestru jsem šla hrozně pomalu. Měla jsem jiné boty a ty pěkně klouzaly. Stejně pomalá cesta mě čekala domů. A celou dobu sněžilo.
Doma jsem si dala večeři a u ní jsem měla telefonát. Pak jsem se na chvíli začetla, koukla na Facebook a znovu se začetla. Usnula jsem brzo. 
V sobotu ráno jsem byla na mši svaté. Zpívala jsem a kašlala jsem. Dopoledne jsem teda odpočívala a četla Berena a Lúthien.
Celé dopoledne krásně sněžilo až jsem nadávala na své koleno, že by se mohlo rychleji uzdravovat. Ono vlastně sněžilo už od pátečního rána. Odpoledne jsem ale vyrazila na Čertovský zámek, následně na Lipno a pak k mašince.
Byla krásná. Ušla jsem přes deset kilometrů. A asi jsem to trochu přehnala. Domů jsem sotva došla. Pak ještě na autobus a na byt. Přespávala jsem u přítele.
V neděli ráno jsem jela autobusem na mši svatou. Předtím jsem se musela stavit doma pro adventní věnce. Odpoledne jsem vyrazila na nákup zimní obuvi. pak následovala návštěva ještě několika obchodů a návrat domů. Dala jsem si kafe a psychicky se připravovala na vystoupení s žáčky. A to bylo krásné zakončení týdne. Bylo naprosto skvělí. Společně dohromady zpívali poprvé. Nikdy předtím to společně nezpívali. Až dneska. A zvládli to dokonale. Jsem na ně hrdá. Byl to krásný výkon.
Na náměstí jsem zmrzala až skoro do půl sedmé. Pak rychlý nákup večeře a hurá domů, do tepla. Dala jsem si vanu a dlouhou horkou sprchu. U večeře jsem se dodívala na Sestru v akci, znovu v černém hábitu.
A to bude pro tento týden asi všechno. Krásný první adventní týden roku 2023.
Vaše Vanimaré

Žádné komentáře:

Okomentovat

Oblíbené