Lepší je mlčet než planě kecat, nebo potom cítit zklamání z předešlého rozhovoru.

25.12.22

19.12. - 25.12.2022

Předposlední týden roku 2022 je nenávratně pryč. Je tu Boží hod vánoční. A co se dělo čtvrtý adventní týden?
V pondělí dopoledne práce. Jak jinak. Celých pět hodin s dětmi ve třídě. Odpoledne jsem vyrazila ke koním do sněhu. Užívala jsem si to. Ani zima moc nebyla. Jediné co bylo, tak led v kopytech. Doslova malé hrbolaté kluziště, kterého se člověk natož kůň těžko zbavuje. Ale s malou pomocí jsem to zvládla.
Večer jsem začala řešit dárek pro trenérku. Koukla jsem se na díl Stargate a šla spát.
V úterý ráno mě čekala s dětmi cesta do knihovny. Letos naposledy. Pak ještě tři hodiny ve třídě. Já si užila poslední hudebku v jedné čtverce. Odpoledne jsem dodělávala dárek pro trenérku, ale došel mi materiál. Koukla jsem na další díl Stargate a snažila se jít brzy spát. Zůstalo jen u snahy. Usnula jsem až v deset.
Ve středu ráno jsem byla na posledních rorátech. Škoda, že nebudou ještě v pátek. S radostí bych šla. Pak mě čekaly dvě hodiny vánoční dílny. A to jsem si myslela, že si s dětmi i zazpívám. Nestihli jsme to. Nevadí. Následovala hodina matematiky a pak jsem měla volno. Jen hodinu. Zato jsem si nachystala na poslední hudebku ve druhé čtverce. Tam jsme opravdu jen zpívali. Pak ještě něco málo nachystat a hurá domů.
Po obědě jsem navštívila jeden obchod, kde jsem si chtěla dokoupit materiál, ale paní to, co potřebuji, neměla. Zkusíme to jinde.
Po odpoledním kafi jsem jela do města. Vyzvedla jsem si kontaktní čočky a koupila i stuhy. Aspoň že tak. Následoval nákup potravin na celý týden. Navečer jsem s mamkou naplnila cukroví krémem a konečně dokončila dárky. Pak jsem se začetla a poslouchala u toho hudbu ze seriálu Eternal love.
Ve čtvrtek byl pro mě poslední pracovní den. Něco málo jsem s dětmi zopakovala a pak jsme si hráli, zobali cukroví a zkoušeli dárky. Odpoledne jsem strávila většinou doma. S mamkou jsme naplnily poslední cukroví a natřely polevou. Večer jsem šla do šermu. Hráli jsme celé dvě hodiny nějakou docela dost zajímavou hru. Po tělocvičně jsme rozmístili žíněnky a mohli jsme chodit jen po nich. A taky jsme se vytlačovali z těch žíněnek. Po chvíli jsme k tomu vzali pěnové meče a bojovalo se na žíněnkách. Následně jsme se rozdělili na dva týmy proti sobě a pak i bez mečů. Bylo to super. Cestou domů jsem zmokla. Pršelo, takže sníh postupně mizel.
Do noci jsem si chtěla číst, ale nějak jsem u toho usnula.
V pátek jsem spinkala až do osmi. Pak jsem si s mamkou dala kafe a zadělala na vánočku.
Odpoledne jsem šla na hřbitov pro adventní věnec a nesla jsem tam už vánoční kytku. Prožila jsem si mši svatou. Večer na mě na stole čekal nový telefon. Opět iPhone SE 3. generace. Tak jsem si chvíli hrála s nastavením a přesouváním ze starého do nového mobilu. Po hodině se mi to podařilo. Je pravda, že ten starý se u toho stihl vybít. Přesunout všechny věci, kontakty a fotky se podařilo.
U večeře jsem koukla na Stargate a pak jsem poslouchala hudbu. 
V sobotu jsem vstávala brzy, protože jsem chtěla patku z vánočky. Uspěla jsem. Dopoledne se u nás zdobil stromeček, dělaly se chlebíky, pilo se kafe a pak se i trochu uklízelo. Hlavně to, co popadalo ze stromečku při zdobení. Po obědě se pokračovalo větvemi na zavěšení a kyticí do vázy. Opět bylo kafe a dokončování večeře. U večeře nám hořely už všechny svíčky na adventním věnci. Ta nejmenší stihla během večeře i dohořet. Na fotce naštěstí ještě hoří.
Po večeři umytí nádobí a pak rozbalování dárků. Bylo jich nakonec docela dost. Dostala jsem nějaké to oblečení, polici na stůl, svým způsobem nový monitor, čtečku SD karet, rozbočovač USB (už jich mám více než jen tři USB na počítači.), barevně podsvícenou klávesnici, jezdecké boty, nákrčník, diář, svetr, symbolicky nový telefon (pod stromeček se dostala jen prázdná krabice) a taky nesměla chybět kniha. Od kolegy teologa.
V noci jsem šla ještě na mši svatou. Zpívala jsem a po měsíci jsem si to užívala. Zazpívala jsem si celé ordinarium a žalm. V jedné písničce jsem i hrála na violu. Na to, že jsem nebyla na poslední zkoušce jsem si to pamatovala dobře. Když jsem došla domů, naši překvapivě ještě nespali, ale koukali na Pelíšky.
V neděli byl Boží hod vánoční. Dopoledne jsem byla opět na mši. Zpívala jsem jen s lidem nebo se sborem. Žalm a ordinarium si dali kluci. Byli jsme tak domluveni.
Před obědem jsem koukla na Zlatovlásku a kousek na další pohádku.
Odpoledne jsem bráchovi pomohla odsunout stůl, aby mi mohl nainstalovat polici a ten zbytek, tj. monitor a klávesnici. Já se mu pod rukama nepletla, raději jsem šla ven. Užívala jsem si. Nebyla ani moc velká zima. Bylo mi příjemně a v jednu chvíli i docela teplo. A to jsem si vzala méně vrstev než ráno. Sluníčko svítilo, ptáčci zpívali, Vani přemýšlela a fotila. Některé fotky nedopadly podle představ. Zase jsem zkoušela samospoušť na krásných místech. Taky jsem si uvědomila, že je to moje poslední nedělní procházka letošního roku. Ta další nedělní bude už v roce 2023.
Tak pár fotek. Jsou poskládané nějak divně. Ale nechce se mi to předělávat.

A je jich víc než obvykle. Zkoušela jsem i makro focení. Asi na dvou fotkách.
Po příchodu domů byl stůl na svém místě, na něm monitor, klávesnice i noťas. Zbývalo to všechno propojit a rozjet, což se podařilo. Pak přestal počítač chvíli spolupracovat, ale restart to zachránil. Teď to na mém stole vypadá asi takhle.
Barvu si můžu vybrat jakou chci. Na fotce je červená, ale většinou jsem dneska používala bílou, abych na to pořádně viděla. Ale ta klávesnice je skvělá.
A to bude pro tento předvánoční týden asi všechno. Jdu si dát večeři, asi dojím kapra ze včerejška. Takže přeji krásný poslední týden roku 2022. Možná se ještě ozvu během týdne. Každopádně se ozvu v sobotu s takovou kratší (strašně dlouhou) rekapitulací celého uplynulého roku. Ne, neumím to napsat v deseti odrážkách. Užívejte sněhu, pokud ještě můžete, sluníčka, společně strávených chvil s těmi nejbližšími a prostě všeho, co můžete. A nabírejte síly na další dlouhý roku s číslicí 3.
Vaše Vanimaré

Žádné komentáře:

Okomentovat

Oblíbené