Lepší je mlčet než planě kecat, nebo potom cítit zklamání z předešlého rozhovoru.

8.1.17

2.1. - 8.1.2017

Opět neděle. Druhá v tomto roce. A co se dělo?
V pondělí jsem byla doma. Hurá. A měla jsem celé dopoledne celý dům jen pro sebe. To jsem hamoun, že? Užívala jsem si to. A snažila se učit.
V úterý už jsem šla do práce. A pěkně ospale. V pondělí jsem nemohla usnout, tak jsem bděla až do jedné do rána. Snad už nikdy více. V práci byl relativně klid. Odpoledne jsem se učila.
Ve středu opět práce, učení a mše svatá. Nějak si nevybavím, zda jsem měla nějaké námitky k liturgii, ale asi spíš ne. Jen byla trochu zima.
Ve čtvrtek opět práce, učení a odpočinek. To stejné bylo v pátek. Jen v pátek byla navíc mše svatá a zkouška s orchestrem. Večer jsem chtěla jít brzy spát, ale nějak se nezadařilo.
V pátek na mši svaté jsem si všimla něčeho nového.
LITURGICKÁ POZNÁMKA: Kněz měl solideo. V černé barvě, což samozřejmě může mít. Proč ne. Zarazilo mě ovšem to, kdy si jej sundal. Biskup, kardinál i Svatá otec si je sundávají po super oblatě před dialogem před prefací. Zdejší kněz si ale solideo sundal až těsně před slovy proměňování. Chválím ale správné umístění ve mši svěcení vody a žehnání kadidla, křídy a zlatých předmětů.
Velmi mě zaujala homilie. Kněz mluvil o tom, že by se v liturgii neměl člověk vracet k "apoštolské jednoduchosti" v liturgii, ale měl by se zaměřovat na budoucnost. Toto téma mě zaujalo nejspíš také proto, že liturgie u nás se právě pomalu vrací před druhý vatikánský koncil. Zvláště v některých postojích, gestech a názorech.
V sobotu jsem vstávala o půl šesté. Jela jsem poprvé po prázdniných do školy. Těšila jsem se.
Cesta proběhla v pohodě. Jen jsem se trochu bála, aby moc nemrzlo nebo nesněžilo. Mrzlo pěkně, ale cesty byly naštěstí sjízdné. Taky jsem se dle toho řádně oblékla. Měla jsem na sobě veškerou lyžařskou výbavu. Kromě lyží samozřejmě. Ty jsem nebrala. Oba autobusy jsem zvládla v pohodě.
Také jsem se v Olomouci podívala do univerzitní knihovny na jednu knížku. Následně jsem zjistila, že je v němčině. Takže opráším němčinu a pokusím se ji přeložit. Má skoro třista stran.
Ve škole jsem měla pět hodin Nového zákona. Byly docela zajímavé. Užívala jsem si to. Pak přišla na řadu mnou neoblíbená filosofie a s ní Suma teologická od Tomáše Akvinského. A pěkně větu za větou rozebrat a vysvětlit, jak tomu všemu rozumím. Měla jsem ale štěstí, že na mě vyšla řada zrovna na to, čemu jsem jakš takš rozuměla. Cesta domů naštěstí taky proběhla v pohodě. Z Olomouce jsem tedy vyjela asi o deset minut později, ale pan řidič to v pohodě dohnal. Přípoj do Tetčic jsem stihla.
Večer jsem se dívala na nový fílm o Vinnetouovi. Můj osobní názor je na blogu zveřejněn o několik hodin dříve, než tento článek.
V neděli jsem byla na mši. Liturgicky to bylo stejné jako vždy.
Během odpoledne jsem si několikrát poslechla městský rozhlas a zjistila jsem, že se u nás budou vybíjet opeřenci. Ptačí chřipka se objevila kousek od nás. Naštěstí žádné takové podobné zvíře doma nemám. Jen psa. A ten naštěstí nemá peří.
Odpoledne jsem se rozhodla, že místo spánku a dospávání několika chybějících hodin půjdu bruslit. Vytáhla jsem výbavu a odkráčela si to na řeku. Jezdilo se celkem dobře.
Přidám jednu fotku. Jsou na ní jen mé nohy. A brusle se líbily.
Fotka je z mého nového mobilu.
Do večer jsem pěkně relaxovala.
A to bude asi všechno. Takže přeji krásný další týden roku 2017.
Vaše Vanimaré

Žádné komentáře:

Okomentovat

Oblíbené