Lepší je mlčet než planě kecat, nebo potom cítit zklamání z předešlého rozhovoru.

14.4.19

8.4. - 14.4.2019

Opět je tu neděle. Tentokrát poslední postní, tzv. květná nebo pašijová. A co se vlastně dělo minulý týden?
V pondělí práce. Překvapivě klidná. Byla jsem spokojená a cítila jsem, že to i dává smysl. Hlavně jsem si říkala, že si na to nemám zvykat. Tato myšlenka se mi po tvrdila hned druhý den. Odpoledne jsem šla s kolegyní na kafe a zákusek.
V úterý tedy došlo na slova, že si na klid nemám zvykat. Odpoledne jsem jela s kolegyní do Ivančic nakupovat. Zašly jsme si opět na kafe a pak po obchodech. Koupila jsem si balerínky a taky nějaké věci pro děti. Užily jsme si pěkné odpoledne.
Ve středu mě čekal dlouhý den s výtvarkou. Prvně jsme zastřihli obilíčko a pak jsme vyráběli motýlky. Odpoledne jsem strávila s kolegyní. Večer jsme vyrazily do divadla na muzikál Bítls. Bylo to velmi zajímavé. Domů jsem přijela kolem jedenácté.
Ráno ale opět do práce. A dlouho do práce. Měli jsme schůzky s rodiči. Měla jsem z nich překvapivě dobrý pocit.
V noci jsem však viděla něco zajímavého. Trochu rozespalá jsem slyšela hukot. Šla jsem se tedy z okna podívat, co to je. Spatřila jsem něco velmi podobného létajícímu talíři. A v sobotu jsem zjistila, že to byl armádní letoun. Takže žádní mimozemšťané.
V pátek opět práce. Nějak jsem to zvládla. Odpoledne jsem si dala kávičku s mamkou a pak jsem šla na mši a do orchestru. Hráli jsme dlouho, ale užívala jsem si to. Večer jsem si už chystala věci do Olomouce.
V sobotu jsem vstávala v pět. Jela jsem do Brna, kde mě nabral autem kolega. Jela jsem na zkoušku z církevního práva. Byla jsem dost nervózní. Měla jsem pocit, že si nic nepamatuju. No, i tak jsem to chtěla risknout. Seděla jsem tam asi čtyřicet minut. Pak došly obě kolegyně, které byly přihlášeny na zkoušku se mnou. Ke zkoušející jsme šly všechny. Dostaly jsme každá tři otázky a psaly jsme přípravu. Mluvila jsem jako druhá. Měla jsem otázku Křest-slavení, udělovatel, příjemce, kmotři (tuto otázku jsem chtěla), pak otázku Papežští velvyslanci a kardinálové a taky poslední otázka byla o Posvátných dobách - kající dny, svátky a neděle. Prostě ideální kombinace. Ani zkoušející nevadilo, že jsem otázku o kardinálech četla z kodexu. No, odešla jsem s A. Poprvé za celé studium teologie. Dostala jsem A z předmětu, o kterém jsem ani netušila, že budu schopná se naučit.
Pak následovaly přednášky z morálky a z exegeze. Obojí velmi zajímavé. Pak jsem měla velmi krátkou konzultaci ohledně splnění exegeze. Pak mě jiný kolega vezl domů. Měla jsem odvoz až před dům. Přijela jsem asi o dvě hodiny dříve, než kdybych jela autobusem.
V neděli jsem byla na mši a na křížové cestě. Pak začínala mše svatá. Dnes venku na hřbitově. Pak následoval průvod do kostela, kde pokračovala mše svatá. A zpíval sbor. Nebylo mi to zrovna příjemné. Nevím, proč, ale řeším to každý rok. A nevím, co s tím. Trápí mě to.
Odpoledne jsem sledovala seriál Zaklínač. Viděla jsem to kdysi dávno, ale už si to nepamatuju. Také jsem si dala kávičku a něco dobrého k tomu.
A do večera jsem odpočívala a relaxovala a přemýšlela, co se budu dál učit. Ale svým způsobem to je jasné. Za necelý měsíc mám zkoušku ze spirituální teologie. Takže ...
Studiu zdar.
Krásný Svatý týden roku 2019. Tento týden jen třikrát do práce. A ve čtvrtek na Missu chrismatis. Těším se. Uvidím a budu součástí krásné liturgie.
Vaše Vanimaré

Žádné komentáře:

Okomentovat

Oblíbené